Disney crea la reacció al tacte en pantalles tàctils per a objectes 3D virtuals

Publicat per el gen 8, 2018 a Informàtica | Cap comentari

pique, enginyeria, blog, Disney, tacte, tacto, tactil, 3D

Per James Plafke el 7 d’octubre de 2013.

Mentre que les pantalles tàctils són una de les interfícies més fàcils de manipular, el seu inconvenient és la falta de reacció tàctil/hàptica. Mentre que vostè no necessita resistència o vibracions quan es desplaça amunt i avall en una pàgina web per a mòbils, la resposta tàctil faria jocs, teclats tàctils, i una sèrie d’altres usos més interessants. De fet, el nou algoritme de reacció tàctil de Disney Research li permet “sentir” els objectes virtuals 3D que apareixen a la pantalla.

pique, enginyeria, blog, Disney, tacte, tacto, tactil, 3D

Mentre que el seu primer pensament sobre sentir els objectes que apareixen en una pantalla d’ordinador és probablement atrevit per naturalesa, Disney està aquí per dir-li que no totes les fantasies virtuals han de ser sobre les estrelles. La demostració de Disney mostra una àmplia gamma d’aplicacions, com ara la sensació dels cràters a la Lluna, sent capaç de sentir un cactus sense preocupar-se de perdre sang, o fins i tot sentir un fòssil delicat o obres d’art sense arruïnar la seva integritat. La filial de Pittsburgh de recerca de Disney aconsegueix això mitjançant l’aplicació d’un algorisme de tres passos.

En primer lloc, el gradient de la superfície de l’objecte virtual ha de ser esbrinat per poder generar un mapa de profunditat. L’equip pren nota d’aquesta ruta que es pot mesurar amb un Kinect, o simplement prenent un model 3D. Llavors, l’algorisme determina la força de fregament entre el dit de l’usuari i la pantalla tàctil, i l’assigna al gradient pel model virtual. Finalment, gràcies a una pantalla capaç de tenir electrovibraciónes, a diferents nivells de tensió s’aplica un gradient de l’objecte virtual, assignant on s’està executant el dit sobre la pantalla. Això es tradueix en la simulació de la sensació d’un objecte virtual.

pique, enginyeria, blog, Disney, tacte, tacto, tactil, 3D

A més de proporcionar una manera per tu per millorar la “interfície” amb una estrella, Disney preveu usos més pràctics per al sistema. Per exemple, una persona cega podria portar a sobre una tauleta equipada amb una càmera que mostra l’entorn a la pantalla. A continuació, l’algorisme de Disney podria processar els gradients circumdants, i la persona pogués sentir el resultat, per aconseguir una millor idea del que l’envolta. El sistema també podria ser una eina útil per a exploracions més segures, oferint una millor idea de la topografia d’un entorn exterior. A més, el sistema podria ser utilitzat per a fins d’entreteniment, com ara la incorporació als jocs de pantalla tàctil, o fins i tot per adornar les parets d’una exposició interactiva en un dels parcs temàtics de Disney. Imagina una pantalla tàctil que mostrés una transmissió en viu que penja davant dels animals en un zoològic, i que pràcticament els pot acariciar a mesura que passen per aquí.

Afirma Disney que l’algorisme funciona en temps real i és lleuger, pel que podria ser utilitzat per sol·licitar una sensació física en una transmissió en viu. Esperem que Disney l’utilitzi per a The Seas With Nemo & Friends (abans i per sempre conegut com The Living Seas, per a alguns de nosaltres) com un camp de proves per a la nova tecnologia.

Si ha trobat que la noticia és interessant, no dubtis en compartir-la i comentar-la, és fàcil i m’ajudaràs a que més gent la pugui llegir. Moltes gràcies.

← Torna

Deixa una resposta