Com operadors WIFI estan monetitzant els teus moviments.

Publicat per el abr 12, 2013 a Telecomunicacions | Cap comentari

streetlight.datax299

Per Jessica Leber, 12 d’abril 2013

Les dades que mostren que les persones viuen, treballen i juguen es venen a empreses i urbanistes, ja que els operadors mòbils busquen noves fonts d’ingressos.

Els operadors WIFI tenen accés a un volum sense precedents d’informació sobre les activitats dels usuaris del món real, però durant anys aquestes muntanyes de dades van ser objecte d’un ús poc més que per a la planificació interna i la comercialització.

Aquestes dades ja no estan sota clau. Sota la pressió de buscar noves fonts d’ingressos (vegeu la “AT & T es veu amb desenvolupadors externs per a la innovació”), un nombre creixent de companyies de telefonia mòbil estan acuradament extraient, embalant i reutilitzat les dades de subscriptor per crear estadístiques poderoses sobre com la gent es mou en el món real.

Més enllà de les dades recollides per qualsevol aplicació, aquest és el tipus d’informació que, els experts creuen, podria ajudar a les ciutats a planificar xarxes de carreteres intel·ligents, a les empreses arribar a més clients potencials, i funcionaris de la salut seguir el control de les malalties. Però fins i tot si es comparteix amb la màxima cura per protegir l’anonimat, també podria presentar nous riscos de privacitat per als clients.

Verizon Wireless, la major operadora dels EUA amb més de 98 milions de clients, mostra com un programa pot unir aquestes dades. A finals de 2011, la companyia va canviar la seva política de privacitat perquè pogués compartir les dades del subscriptor anònims i compartir amb tercers. Això va fer possible el llançament de la seva divisió Market Insights l’octubre passat.

El programa, que encara està en els seus inicis, és la creació d’una extensió natural del que ja succeeix en línia, llocs web de seguiment dels clics i obtenir una anàlisi detallada d’on vénen els visitants i en què està interessat.

De la mateixa manera, Verizon està treballant per vendre dades demogràfiques sobre les persones que, per exemple, assisteixen a un esdeveniment, com van arribar allà o els tipus d’aplicacions que utilitzen una vegada que arriben. En un recent estudi, diu la portaveu Debra Lewis, Verizon va demostrar que els aficionats del Baltimore superar als aficionats de San Francisco per tres a un en l’estadi en la Super Bowl. Aquesta informació podria haver estat costosa o difícil d’obtenir per altres mitjans, com per exemple a través d’enquestes, ja que no totes les persones a l’estadi van comprar les seves pròpies entrades i no tenien la informació de les targeta de crèdit, ni havien descarregat totes les aplicacions de la Super Bowl.

Altres companyies de telecomunicacions estan explorant idees similars. A Europa, per exemple, Telefónica va posar en marxa un programa similar l’octubre passat, i el cap d’aquesta nova unitat de negoci va ser l’orador principal en la conferència de la nova indústria de “monetització de dades de gran empreses de les telecomunicacions” en gener.

Vincent Blondel, un matemàtic aplicat, ara està treballant en un repte d’investigació per part de l’operador Orange. Analitzar dos mil milions de registres anònims de les comunicacions entre els cinc milions de clients a l’Àfrica.

Les preocupacions sobre l’obtenció d’aquestes dades, Blondel diu, no és que les dades individuals es puguin filtrar o contenir informació comprometedora, però que podria ser una referència creuada amb altres fonts de dades per revelar els detalls no desitjats sobre els individus o grups específics (vegeu “Com Accés a Dades d’ubicació podia trepitjar la seva privacitat”).

Ja alguns “startups” estan creant empreses mitjançant l’agregació d’aquest tipus de dades de formes útil, més enllà del que les empreses poden oferir. Per exemple, AirSage, a Atlanta, Geòrgia, una empresa fundada el 2000, ha passat gran part de l’última dècada negociant el que diu que són drets exclusius per posar el seu software dins dels servidors de seguretat de dos dels tres principals operadors WIFI d’Estats Units i de percebre, xifrar, i analitzar la senyalització les dades dels telèfons mòbils en temps real. Des AirSage consolidar la segona d’aquestes grans aliances fa aproximadament un any (no s’especifica amb que determinades empreses es van fusionar), ha estat el processament prop de 15 mil milions de localitzacions al dia i pot explicar el moviment del voltant d’un terç de la població dels EUA, en alguns llocs dins d’un rang de menys de 100 metres, segons el vicepresident de màrqueting Andrea Moe.

Atès que els dispositius mòbils dels usuaris fan “ping” a torres mòbils en llocs diferents, els algoritmes de AirSage de buscar patrons en les dades d’ubicació que, majoritàriament poden ajudar els planificadors de transport i els informes de trànsit, fins ara. Per exemple, el software pot inferir que els propietaris d’un dispositiu que passen molt de temps en un polígon industrial de nou a cinc és probable que estiguin en el treball, de manera que un enginyer de camins podria ser capaç d’estimar la quantitat de trànsit a la sortida de l’autopista.

Altres empreses estan començant a afegir capes addicionals d’informació més enllà de les dades de la xarxa mòbil. Un dels clients de AirSage que és relativament petita a San Francisco, amb les dades de Streetlight recaptar $3 milions en finançament, recolzat en part pel braç de capital de risc de Deutsche Telekom.

Telefonica-Dynamic-Insights-crowdshot-675x310
Streetlight compra tant la xarxa mòbil com les dades de navegació GPS que poden ser extrets per estudis de mercat útils. Les dades mòbils abasten un major nombre de persones, però les dades GPS, recollides pels proveïdors de software de mapes, poden millorar la precisió. Avui en dia, moltes empreses ja construeixen enormes bases de dades demogràfiques i de comportament en la part superior dels EUA. La informació del cens sobre les llars pot ajudar a empreses a triar on construir noves botigues i pressupostos del pla de màrqueting. Però els Streetlight, amb interactius, mapes codificats en colors dels barris i carrers, ofereix informació més pràctica. Pot estar vinculat a la demografia de les persones que treballen a prop, viatgin a través d’una carretera en particular, o només hi són per a una visita, i no només el subministrament d’informació sobre qui viu a la zona.

“Si vostè és un” retailer “i estàs viatjant en ruta, poden passar per tu 600 vegades a l’any”, diu el fundador i CEO de Laura Schewel, investigador de transport que també està acabant el seu doctorat a la Universitat de Califòrnia, Berkeley. “Si no vénen, això és una gran oportunitat perduda.”

Streetlight mostra per què aquestes dades tenen el potencial per millorar la planificació de la ciutat. Un dels primers clients de la companyia és el Oakland Business Development Corporation, que està tractant a atreure negocis a una ciutat amb una reputació per al crim i la pobresa, diu Schewel. Streetlight mostra dades dels patrons pels quals multituds de persones més riques viatgen a través de la ciutat per barris perifèrics quan es dirigien a San Francisco, i també mostra com la vida nocturna dels joves d’Oakland creix. L’objectiu del grup és convèncer les cadenes nacionals que no coneixen bé Oakland i només es fixen en la demografia de les llars, i que té sentit obrir una botiga allà, i després ajudar-los a triar les ubicacions ideals.

Per descomptat, totes les empreses implicades són conscients que les persones poden tenir problemes de privacitat, i lluiten amb el repte de transmetre el dades “anònims” i “agregats” a les persones que són cada vegada més conscients que estan portant un rastrejador a la butxaca. (Verizon Wireless també li permet als seus clients a optar pel programa).

Les empreses semblen estar prenent moltes precaucions per protegir la privacitat. En el cas de Streetlight, les dades es van obtenir en lots i els algoritmes s’utilitzen per esbrinar els patrons que ajuden a que coincideixi ubicacions per obtenir més dades, com registres de DMV o la informació del Cens dels EUA. La companyia diu que no pot rastrejar qualsevol dispositiu individual en un mapa o orientar els anuncis a una sola persona específica amb les dades que compra. Schewel també remarca que les dades no són per un dia només, sinó un mes, i el seu software no informa de les estadístiques per a grups de menys de 15 dispositius.

Una qüestió més important, probablement, és com la gent va a equilibrar els seus problemes de privacitat amb els beneficis de deixar les seves dades de localització, o altres dades mòbils sobre ells, més disponibles. La investigació i l’experiència suggereixen que en la pràctica la majoria de la gent no li importa, o no els importa tant com ells pensen que ho fan per la privacitat (veure “El valor de Privacitat”).

Hi haurà molts usos per a aquestes dades. Alguns impliquen la cursa per esdevenir la plataforma que ofereix els millors anuncis i ofertes mòbils. Verizon, per exemple, té ara un projecte pilot dins del seu mercat Precision Insights Program que permet als clients optar per (en lloc de no optar) donar permís a Verizon a compartir més informació sobre qui són i on són, incloent la navegació Web i ús d’aplicacions de dades. A canvi, podrien rebre ofertes i ofertes en el seu telèfon dels venedors que volen arribar a ells.

Les dades també podrien estalviar pressupostos governamentals. A Califòrnia, l’Estat està duent a terme una experiència pilot inusual per donar llicència als proveïdors de dades de navegació GPS en lloc de la reparació de la seva xarxa de sensors i detectors a les carreteres de l’estat. Alexandre Bayan, un investigador de la Universitat de Califòrnia, Berkeley, que està ajudant a la sol·licitud de licitacions, creu que els mercats que donen als governs l’accés a les dades de mobilitat amb el temps es convertirà en una pràctica comuna.

Schewel, que va arribar a la idea del Streetlight mentre intentava donar als ecologistes millor informació de qui utilitza les carreteres, també considera que l’empresa a llarg termini pot crear ciutats més eficients ajudant a les empreses a localitzar més a prop dels seus clients i la reducció dels viatges de compres.

“Una aplicació de transport ecològic, on la proposta del valor principal de l’empresa és l’estalvi de combustible per al transport, no és una idea escalable”, diu ella. “Crec que és la forma més poderosa per ser un representant del canvi”.

Si ha trobat que la noticia és interessant, no dubtis en compartir-la i comentar-la, és fàcil i m’ajudaràs a que més gent la pugui llegir. Moltes gràcies.

← Torna

Deixa una resposta