Els robotaxis de Tesla podrien estar més a prop del que creus

Publicat per el abr 25, 2019 a Automoció, Noticies, Robòtica | Cap comentari

Elon Musk creu que el futur de taxis autònoms està a només un o dos anys, però realment hi estem tant a prop?

per KYLE HYATT 23 abril de 2019

  • 2018-tesla-model-3-performance-96
  • model-y-front-34-blue
  • unnamed
  • unnamed-2
  • unnamed-3
  • unnamed-4

Imagina’t un Model 3 que ve cap a tu per la carretera sense ningú al volant. És estrany, oi?

fotos:Nick Miotke / Roadshow

La presentació per inversors en el dia de l’autonomia de Tesla ens ha deixat un munt coses. Va haver-hi una immersió sorprenentment profunda sobre l’arquitectura del seu hardware, una lliçó sobre l’entrenament de la seva xarxa neuronal i el més important, una mirada als plans de Tesla per tenir una gran flota de “robotaxis” operant en Estats Units.

La idea que nosaltres, com a societat, podríem passar de no tenir cotxes completament autònoms a la carretera – i molt menys a disposició del públic-, a tenir més d’un milió d’ells en tan sols uns pocs anys, sona a ciència ficció, però si el president executiu de Tesla, Elon Musk, se surt amb la seva, no ho serà.

El pla de Musk per tenir la seva flota de taxis autònoms és sorprenentment directe i ja està en marxa. El primer gran obstacle per a qualsevol fabricant que intenti alguna cosa a aquesta escala seria el hardware. Tesla ho soluciona en haver instal·lat el seu hardware de conducció automàtica en automòbils des de 2016.

La forma en que funcionaria una flotilla robotaxis de Tesla, segons Musk, és que els propietaris d’un cotxe Tesla podrien optar a que el seu automòbil es convertís en part de la flota de taxis de Tesla quan no ho l’estiguin fent servir.

Tesla cobraria als usuaris pels seus viatges, òbviament, i la resta aniria al propietari del vehicle. A les àrees on no hi hagués suficients propietaris de vehicles disposats a permetre que els seus vehicles s’unissin a la flota, Tesla tindria la seva pròpia flota autogestionada.

Musk planeja tenir la “funció completa” de l’aplicació de Tesla amb capacitat de conducció automàtica per a finals de 2019, i estarà a punt per al seu ús sense supervisió d’un humà en el segon trimestre del 2020.

Quines seran les xifres econòmiques de tot això quan Musk arrenqui el seu servei de robotaxis? Segons la seva presentació, l’ingrés anual d’un taxi autònom seria del voltant de $ 30,000 bruts. Fins i tot si es tenen en compte aspectes com el desgast i l’ús de consumibles, segueix sent una suma bastant petita.

Llavors, què penses? Veurem aviat la robotaxis de Tesla donant voltes pels carrers de la nostra ciutat? O Musk s’està precipitant i els robotaxis encara estan molt lluny? Deixa’ns la teva opinió en els comentaris.

← Torna

Deixa una resposta